Usein kysytyt kysymykset

Kenelle yleisurheilutoiminta sopii?

Kaikki yleisurheilusta kiinnostuneet aikuiset ja lapset ovat tervetulleita mukaan seuramme toimintaan. Jyskeellä on yleisurheilutoimintaa ympäri vuoden. Yleisurheiluharjoitukset, muut ohjatut harjoitukset, kisat, kisojen järjestelyt ja varainhankinta tarjoavat jokaiselle mielekästä vapaa-ajan puuhaa. Kaikkien meidän panos on korvaamattoman tärkeä, jotta kausi onnistuisi urheilullisesti.

Milloin on harjoituksia?

Kesäisin harjoituksia pidetään maanantaisin ja perjantaisin. Maanantaisin on harjoitusryhmät 4-17-vuotiaille ja perjantaisin 8-17-vuotiaille. Muista tarkistaa poikkeukset joko seuran omasta painetusta tapahtumakalenterista tai seuran kotisivujen "Harjoitus- ja kilpailukalenteri” -osiosta.

Talven harjoituksista ilmoitetaan Laitilan Sanomien urheilupalstalla ja kotisivujen "Harjoitus- ja kilpailukalenteri" -osiossa.

Harjoitus- ja kilpailukalenteri

Mitkä ihmeen lajiharjoitukset?

Kesällä keskiviikkoisin pidetään lajiharjoitukset, jolloin pääsee harjoittelemaan lajeja kilpailunomaisesti tutussa porukassa. Lajit vaihtuvat viikoittain, jolloin pääsee testaamaan vähän vieraampiakin lajeja.

Huoltajat voivat osallistua toimintaan viikkokisoissa mittaamalla, kirjaamalla tuloksia tai palauttamalla välineitä. Kiitokseksi tästä kioskissa on kahvia ja jotain syötävääkin.

Lajiharjoitusten tarkat päivämäärät ja lajit löydät joko painetusta kalenterista tai seuran kotisivuilta. Kotisivuille julkaistaan lisäksi lajiharjoitusten aikataulu ja tulokset.

Lajiharjoitukset

Miten ilmoittautua kilpailuihin ja kuka maksaa ilmoittautumismaksut?

"Harjoitus- ja kilpailukalenteri"-osiossa on jokaisen kilpailutapahtuman lisätiedoissa linkki tai ohjeet ilmoittautumisen suorittamiseksi kyseiseen kilpailuun. Ilmoittautumismaksun maksaa joko seura tai huoltaja itse riippuen kilpailusta. "Kilpailumaksu- ja ilmoittautumisohjeet" sivulla on tarkka ohjeistus siitä, mihin kilpailuihin seura maksaa ilmoittautumismaksut.

Kilpailumaksu- ja ilmoittautumisohjeet

Joukkuekilpailut

Yleisurheilussa järjestetään kesän aikana joukko erilaisia seurojen välisiä joukkuekilpailuja, jotka ovat tärkeitä tapahtumia seuralle ja seuran urheilijoille. Seuran nuorisotoiminnasta vastaava nuorisotoimikunta valitsee joukkueet hyvissä ajoin ennen kilpailuja kesän tulosten perusteella.

Joukkueeseen valinnasta ilmoitetaan henkilökohtaisesti valituille sekä joukkue julkaistaan lehdessä ja seuran kotisivuilla. Toivottavaa olisi, että jokainen harjoituksissa käyvä lapsi/nuori olisi valmis urheilemaan joukkueessa valinnan osuessa kohdalle.

Kuinka paljon on yleisurheilun kausimaksu?

Kausimaksu laskutetaan vasta neljännen harjoituskäynnin täytyttyä, joten ensimmäiset kolme kertaa voi tulla rauhassa kokeilemaan yleisurheilua harrastuksena.

Kausimaksu sisältää yleisurheilulisenssin, vakuutuksen*, SM-, alue-, pm- ja Vakka-Suomen mestaruuskilpailut, seuraottelut, Jyskeen viikkokisat ja maastojuoksut, ohjatut harjoitukset sekä toimitila- ja käyttömaksut.

*Vakuutus sisältyy yleisurheilulisenssiin alle 14-vuotiailla. 2007 ja aiemmin syntyneille vakuutus on mahdollista hankkia lisähintaan. Ota yhteyttä seuran toimihenkilöön, jos urheilija on yli 13-vuotias ja tarvitsee vakuutuksen.

Kausimaksut ikäluokittain
Ikäluokka
(Syntymävuosi)
Alle 8-vuotiaat
(2014-2021)
8-13 -vuotiaat
​(2008-2013)
14-15 -vuotiaat
​(2006-2007)
Yli 15 vuotiaat
​(2005-1900)
Kausimaksu60€90€110€130€

Lisäksi toisesta sisaruksesta lähtien saa sisarusalennusta 15€/sisarus.

Miten ilmoittautua kaudelle 2020-2021?

Ilmoittaudu kaudelle 2020-2021 alla olevan linkin kautta avautuvalla sivulla. Sivulla ilmoitettavat lapsen/urheilijan tiedot tarvitaan ensisijaisesti yleisurheilulisenssin hankkimiseksi, johon sisältyy esimerkiksi kilpailuoikeus ja vakuutus. Tietoja käytetään myös tiedottamiseen ja kausimaksun laskuttamiseen.

Ilmoittautuminen on sitova ja kausimaksu laskutetaan ilmoittautumisen perusteella.

Jos lapsi/urheilija haluaa kokeilla yleisurheilua harrastuksena, voi hän käydä seuran harjoituksissa kolme kertaa ilman ilmoittautumista. Jos lapsi/urheilija haluaa kolmen kokeilukerran jälkeen jatkaa yleisurheiluharrastusta, tulisi hänet ilmoittaa ilmoittautumissivun lomakkeen avulla.

Mitä kautta tiedotetaan tärkeää infoa?

Suosittelemme ensisijaisesti liittymään Whatsapp-tiedotusryhmään alla olevan linkin avulla. Whatsapp-ryhmää ja näitä kotisivuja käytetään ensisijaisina tiedotusväylinä. Muita tiedotuskanavia ovat Laitilan Sanomien urheilupalsta ja yleisurheilujaoston Facebook-sivu. Facebook-sivu on epävirallinen tiedotuskanava, jonne jaetaan kuvia ja tilannepäivityksiä.

Jos liittyminen Whatsapp-ryhmään ei onnistu, niin lähetä puhelinnumerosi osoitteeseen laitilan.jyske@lailanet.fi. Sinut lisätään ryhmään manuaalisesti.

Whatsapp-tiedotusryhmä

Facebook-ryhmä