Palkitseminen 2019

Urheilijan palkitsemisen edellytyksenä alla mainituissa kilpailuissa on kausimaksun maksaminen.

Aktiivisuuskisa

Aktiivisuuskisassa tarkastellaan harjoituksiin ja Viikkokisoihin osallistumisen aktiivisuutta.

Jokaiselle urheilijalle lasketaan aktiivisuusprosentti. Se kertoo, kuinka suureen osaan koko kauden harjoituksista ja Viikkokisoista urheilija on osallistunut.

Aktiivisuuskisassa palkitaan tuotepalkinnolla kaikki urheilijat, joiden aktiivisuus on kauden lopulla 50% tai enemmän. Lisäksi kolme aktiivisinta palkitaan kunniakirjalla.

Tavoiteraja (8–15-v.)

Urheilija palkitaan kauden päätyttyä luokkalautasella, sen mukaisesti mikä on korkein luokkatulos jonka urheilija on jossain lajissa saavuttanut. Taitomerkkirajat löytyvät painetun kalenterin lopusta.

Tavoitetulos hyväksytään tehtynä omissa viikkokisoissa tai virallisissa kilpailuissa mutta ei Hippokisoissa tai Laitilan koulujen yleisurheilukilpailussa. Omissa viikkokisoissa tehty ennätys ei kuitenkaan ole virallinen tilastokelpoinen tulos.

Luokkalautaset

Tehomaljakisa (8–15-v.)

Tehomaljakisassa lasketaan sisulisä-pm-kilpailuista ja Vakka-Suomen mestaruuskilpailuista henkilökohtaisissa lajeissa seuralle saavutetut suorat pisteet sijaluvun mukaan. Palkitsemisen edellytyksenä on seuran edustaminen viesti ja seuracupkilpailuissa.

Sisulisä-pm-kilpailuissa (maastot, kävelyt, ottelu, henkilökohtaiset lajit) ensimmäiseksi sijoittunut saa 20 pistettä, toiseksi sijoittunut 19 pistettä ja niin edelleen. 16. sijasta eteenpäin saa 5 pistettä.

Vakka-Suomen mestaruuskilpailuissa (maastot, ottelut, henkilökohtaiset lajit, kävelyt) ensimmäiseksi sijoittunut saa 10 pistettä, toiseksi sijoittunut 9 pistettä ja niin edelleen. 10. sijasta eteenpäin saa 1 pisteen.

Tehomaljakisassa palkitaan viisi parasta pokaalein.

Tehomaljakisa

ELMO-malja (8–15-v.)

ELMO-maljakisassa lasketaan pisteitä Suomen tilastosijoituksien perusteella. Tilastopisteet huomioidaan jokaisen lajiryhmän parhaasta sijoituksesta.

Lajiryhmiä ovat pikajuoksu (400m tai alle, sileä tai aitajuoksu), heittolajit, hyppylajit sekä kestävyysjuoksu (800m tai pidempi matka, juoksu tai kävely). Jokaisella urheilijalla pitää olla tilastosijoitus neljästä lajiryhmästä. Tulos pitää olla vähintään C-luokka.

Vähiten pisteitä kerännyt urheilija voittaa kiertopalkinnon. Lisäksi kymmenen parasta palkitaan stipendillä.

ELMO-malja

Tehourheilijamalja (16–22-v.)

Tehourheilijamaljasta kilpailevat 16-22-vuotiaat urheilijat. Urheilijoiden järjestys ratkeaa kerättyjen seuraliigapisteiden perusteella.

Tehourheilijamalja

Lajiryhmien parhaat

Lajiryhmän paras urheilija palkitaan pokaalilla. Lajiryhmiä ovat: heitot, hypyt, kestävyysjuoksu, kävely ja pikajuoksu.

Lajiryhmien parhaat päättää yleisurheilujaosto.

Lajiryhmien parhaat

Seuraennätykset

Seuraennätyksen tehneet palkitaan plaketilla.

Seuraennätykset

Hiekan Säätiön stipendi (+8-v.)

Kauden lopulla virallisissa lajeissa Suomen tilastossa TOP20-sijoilla olevat 8-15-vuotiaat urheilijat sekä kaikki luokkatuloksen tehneet yli 15-vuotiaat urheilijat palkitaan Hiekan Säätiön stipendillä.

TOP20-sijat

Aikuisurheilijoiden luokkatulokset