Palkitseminen 2020

Urheilijan palkitsemisen edellytyksenä alla mainituissa kategorioissa on kausimaksun maksaminen.

Aktiivisuustavoite

Aktiivisuustavoitteessa tarkastellaan jyskeen harjoituksiin ja viikkokisoihin osallistumisen aktiivisuutta.

Tietyn aktiivisuustason saavuttaneet urheilijat palkitaan tuotepalkinnolla. Lisäksi kolme aktiivisinta palkitaan kunniakirjalla.

Aktiivisuustavoite

Tulostavoite (8-15v.)

Urheilija palkitaan kauden päätyttyä luokkalautasella sen mukaisesti, mikä on korkein taitomerkki, jonka urheilija on jossain lajissa saavuttanut.

Tavoitetulos hyväksytään tehtynä omissa viikkokisoissa tai virallisissa kilpailuissa. Omissa viikkokisoissa tehty ennätys ei kuitenkaan ole virallinen tilastokelpoinen tulos.

Tulostavoite

Tehomalja (8-15v.)

Tehomaljakisassa lasketaan sisulisä-pm-kilpailuista ja Vakka-Suomen mestaruuskilpailuista henkilökohtaisissa lajeissa seuralle saavutetut suorat pisteet sijaluvun mukaan.

Sisulisä-pm-kilpailuissa (maastot, kävelyt, ottelu, henkilökohtaiset lajit) ensimmäiseksi sijoittunut saa 20 pistettä, toiseksi sijoittunut 19 pistettä ja niin edelleen. 16. sijasta eteenpäin saa 5 pistettä.

Vakka-Suomen mestaruuskilpailuissa (maastot, ottelut, henkilökohtaiset lajit, kävelyt) ensimmäiseksi sijoittunut saa 10 pistettä, toiseksi sijoittunut 9 pistettä ja niin edelleen. 10. sijasta eteenpäin saa 1 pisteen.

Tehomaljakisassa palkitaan viisi parasta pokaalein.

Tehomalja

ELMO-malja (8-15v.)

ELMO-maljakisassa lasketaan pisteitä Suomen tilastosijoituksien perusteella. Tilastopisteet huomioidaan jokaisen lajiryhmän parhaasta sijoituksesta.

Lajiryhmiä ovat pikajuoksu (400m tai alle, sileä tai aitajuoksu), heittolajit, hyppylajit sekä kestävyysjuoksu (800m tai pidempi matka, juoksu tai kävely). Jokaisella urheilijalla pitää olla tilastosijoitus neljästä lajiryhmästä. Tulos pitää olla vähintään C-luokka.

Vähiten pisteitä kerännyt urheilija voittaa kiertopalkinnon. Lisäksi kymmenen parasta palkitaan stipendillä.

ELMO-malja

Tehourheilijamalja (16-22v.)

Tehourheilijamaljasta kilpailevat 16-22-vuotiaat urheilijat. Urheilijoiden järjestys ratkeaa kerättyjen seuraliigapisteiden perusteella.

Tehourheilijamalja

Lajiryhmien parhaat

Lajiryhmän paras urheilija palkitaan pokaalilla. Lajiryhmiä ovat: heitot, hypyt, kestävyysjuoksu, kävely ja pikajuoksu.

Lajiryhmien parhaat

Seuraennätykset

Seuraennätyksen tehneet urheilijat palkitaan plaketilla.

Seuraennätykset

Hiekan Säätiön stipendi (+8v.)

Virallisissa lajeissa Suomen tilastossa TOP20-sijoilla olevat 8-15-vuotiaat urheilijat sekä kaikki luokkatuloksen tehneet yli 15-vuotiaat urheilijat palkitaan Hiekan Säätiön stipendillä.

Hiekan Säätiön stipendit

Vuoden tyttö- ja poikaurheilija

Yleisurheilujaosto valitsee vuoden tyttö- ja poikaurheilijan, jotka palkitaan stipendillä.

Vuoden tyttö- ja poikaurheilija

Aktiiviset toimijat

Yleisurheilujaosto valitsee vuoden aktiivisimmat seurassa toimineet henkilöt eri kategorioissa.

Aktiiviset toimijat