Laitilan Jyske - Vuoden Ringetteseura

3.5.2021

VUODEN RINGETTESEURA-LAITILAN JYSKE.

Jyskeen pitkäjänteinen ja monipuolinen työ Ringeten parissa palkittiin perjantaina kun Suomen Ringetteliitto ry julkisti vuoden palkitut. Laitilan Jyske palkittiin Vuoden Ringetteseurana.

Ote ringettelehdestä 2.2021:

"40-vuotias Laitilan Jyskeen ringette on ottanut isoja kehitysaskeleita viedessään toimintaansa eteenpäin. Näistä mainittakoon muun muassa perheluistelukoulu ja ringettekoulu, joihin on satsattu aktiivisesti ja seura on mahdollistanut kyseessä olevat tapahtumat maksuttomiksi. Luistelukoulussa osallistujia on ollut parhaimmillaan lähes 60 lasta. Lisäksi mahatava, monen vuoden työn vaatinut timanttinen tavoite SM-sarjajoukkueesta toteutuu ensi kaudelle tämän kauden Ykkössarjajoukkueen SM-karsintasarjan menestyksestä johtuen.

Jyskessä on jo useana peräkkäisenä kautena ollut juniorijoukkueet kaikissa ikäluokissa ja yhteistyö lähiseurojen kanssa on viime aikoina ollut erittäin lupaavaa sekä toiveikasta tulevaisuutta silmällä pitäen. Seura panostaa valmennuspuoleen ja tarjoaa valmentajilleen mahdollisuuksia kouluttautua. Esimerkiksi tämän kauden aikana kouluttautumisinnokkuutta herätti Suomen Valmentajien järjestämä psyykkisen valmennuksen koulutus, johon osallistuu Jyskeestä neljä henkilöä.

Seuran yhteishenki on vahva, ja joukkueiden keskinäisestä toiminnasta huokuu arvostus. Seuran tunnuksena käytetty "Seura-Sydän-Yhteisö-Jyske" kuvaa hyvin seuran yhteisöllisyyden tunnetta lajin parissa toimimisesta."

"Hieno tunnustus tehdystä työstä unohtamatta että työtä edelleen riittää. Kaikki Jyskeen ringette yhteisöön kuuluvat voivat olla ehdottoman ylpeitä itsestään, tämä palkinto ja kiitos kuuluu yhteisesti meille kaikille. Jatkuva toiminnan kehittäminen niin kaukalossa, kaukalon laidalla kuin myös taustalla ovat edellytyksiä laadukkaalle toiminnalle. Palkinto on ehdottomasti osoitus oikeaan suuntaan tehdystä työstä. Poikkeuksellinen kausi on luonut omat haasteensa meidän tavoitteelliselle toiminalle mutta kaikista haasteista huolimatta yhdessä on kyetty suoriutumaan hyvin ja kiitettävin arvosanoin. Tästä on mahtavaa jälleen startata uuteen kauteen, KIITOS KUULUU MEILLE KAIKILLE."

-juha-