Juniorivalmennuspäällikkö

Laitilan Jyske pesäpallo ry:n juniorivalmennuspäällikkönä toimii liikunnanohjaaja (AMK) Ville Niemi. Juniorivalmennuspäällikkö tekee seurassa kaikenlaisia hommia päävastuualueenaan junioritoiminta ja sen kehittäminen yhdessä seuran ja mm. juniorivalmentajien kanssa.

Työhön kuuluu erilaisten toimintojen suunnittelua, organisointia ja toteutusta. Toiminnoilla pyritään tarjoamaan uusille ja vanhoille harrastajille mahdollisimman paljon hauskaa, monipuolista ja kehittävää liikunnallista toimintaa.

Perinteisen seura- ja joukkuetoiminnan lisäksi juniorivalmennuspäällikkö toimii liikuttajana mm. kouluissa ja erilaisissa kerhoissa. Tällä tavoin pyritään liikuttamaan myös sellaisia lapsia, jotka eivät ole esim. ohjatussa seuratoiminnassa mukana.

Viestintä, verkostoituminen ja markkinointi kuuluvat myös juniorivalmennuspäällikön työnkuvaan. Alla Ville kertoo hieman itsestään ja työnkuvastaan lisää..

"Moi kaikille, pidän lasten ja nuorten kanssa työskentelemisestä ja siksi tykkäänkin työstäni seurassa kovasti. Minut tapaa aika useasti pesäpallokentällä tai sen välittömässä läheisyydessä. Tulin seuraan töihin vuoden 2017 maaliskuussa ja siitä asti ollaan muiden seuratoimijoiden kanssa tehty kovasti töitä, jotta olemme pystyneet tarjoamaan harrastajille laadukasta toimintaa niin kilpapuolella kuin harrastepuolellakin.

Seuramme toiminta ja siinä mukana olevien ihmisten määrä harrastajapuolella on kasvanut mukavasti. Meillä on joukkueita sarjatoiminnassa mukana reilu 20 mukaan lukien sateenvarjo -seuramme kolme joukkuetta Uudessakaupungissa. Määrä on sellainen, että jos sinua kiinnostaa seuratoiminta ja siinä mukana oleminen esim. ohjaajana tai valmentajana, niin kerron asioista mielelläni lisää.

Itse pidän tärkeänä ja oikeastaan toiminnan punaisena lankana sitä, että pystyisimme tarjoamaan mahdollisimman monelle lapselle ja nuorelle hauskan, liikunnallisen ja monipuolisuudellaan kehittävän harrastuksen jokaisen omien taitotasojen mukaisesti. Kannustan lapsia harrastamaan monipuolisesti, sillä siitä on myöhemmässä vaiheessa hyötyä, onpa lajisi tulevaisuudessa sitten mikä tahansa tai vaikka et kilpaurheilijan uralle koskaan päätyisikään.

Nähdään kentillä ja jos mieleesi tulee kysyttävää, niin ota yhteyttä tai tule juttelemaan".

Ville Niemi

Juniorivalmennuspäällikkö

Laitilan Jyske pesäpallo ry.

ville77niemi@gmail.com