Tuomariksi Laitilan Alueleirille 8.-10.6.2018

5.4.2018

Tuomariksi Laitilan Alueleirille 2018

Hei nuorisotuomari! Nyt on oiva tilaisuus lähteä kartuttamaan kokemustasi tuomarina Laitilan Alueleirille 8.-10.6.2018. Olet sitten vasta-alkaja tai vaikka kokeneempikin tuomari, niin leirillä saat vinkkejä ja opastusta tuomaroinnista ja siihen kuuluvista asioista kokeneilta tuomareilta, joilla on kokemusta superpesiksestä asti.

Leirit ovat kesän kohokohtia, joissa pääset peli- ja leiritapahtumien lisäksi tapaamaan vanhoja kavereita ja rakentamaan uusia kaverisuhteita. Leireillä syntyy varmasti muistoja, joita on myöhemmin mukava muistella.

Tuomarileiriläisten koulumajoitus, ruokailut ja leirin aikana tapahtuvat kuljetukset hoitaa järjestävä taho, eli Laitilan Jyske. Tuomarileiri ei maksa mitään, tarvitset rahaa ainoastaan kioskiostoihin yms.

Tuomareiden pelisäännöt leirillä

1. Nuorisotuomarit sitoutuvat noudattamaan leirin yhteisiä pelisääntöjä ja leirinjärjestäjien ohjeita. Tuomareiden pelisäännöt laaditaan eri leireillä yhdessä muiden tuomareiden kanssa.
  2. Nuorisotuomareiden lähimpänä yhteyslenkkinä on tuomarileirin organisaatio.
  3. Nuorisotuomarit käyttäytyvät esimerkillisesti muita leiriläisiä kohtaan myös kentän ulkopuolella.
  4. Tupakan poltto sekä päihteet eivät kuulu urheiluleirille eivätkä muutenkaan alle 18-vuotiaan elämään.
  5. Mahdollisista ylilyönneistä otetaan välittömästi yhteyttä kotiin sekä nuorisotuomari poistetaan leiriltä. Lisäksi tieto poistamisesta saatetaan maakunnan nuorisotuomarikouluttajalle.
  6. Tuomarileiriläiset osallistuvat heille yhteisesti järjestettyyn ohjelmaan.
  7. Jokaisella tuomarileiriläisellä on oikeus riittävään lepoon.

Muistutus seurojen tuomarivelvoitteesta:

• Jos seuralta osallistuu leirille yksi tai kaksi joukkuetta, tulee seuran tuoda leirille yksi tuomari.
  • Jos seuralta osallistuu leirille kolme tai neljä joukkuetta, tulee seuran tuoda leirille kaksi tuomaria.
  • Jos seuralta osallistuu leirille viisi tai useampia joukkueita, tulee seuran tuoda leirille kolme tuomaria.

Mikäli seura ei noudata tuomarivelvoitetta, laskutetaan seuraa yhdellä ylimääräisellä leiripassilla puuttuvaa tuomaria kohti.

Ilmoittautuminen alla olevan linkin kautta:

Kerromme mielellämme lisää leiristä ja tehtävistä,

Tomi Mustonen

Tuomaripäällikkö