Jyskeen B-tytöt tekivät seurahistoriaa – Hyvinkää kaatui puhtaasti 2-0

12.7.2022

Jyske jatkoi voittokulkuaan nuorten superpesiksessä. Ensin kaatui vieraspelissä Ylihärmä niukasti 2-1 ja kotona Hyvinkää puhtaasti 2-0.

Ylihärmää vastaan Jyske aloitti vahvasti mennen heti 3-0 johtoon. Kotijoukkue ei kuitenkaan luovuttanut, vaan tuli ensimmäisen tasoittavalla tasoihin. Jatkossa jakso meni puhtaasti kotijoukkueen hallinnassa ja ensimmäinen jakso Ylihärmälle ansaitusti 8-4.

Toiseen jaksoon tuli sisuuntunut vierasjoukkue. Ulkopeli oli totutun tiivistä ja kovasta vastatuulesta huolimatta Jyske teki tarvittavat juoksut jaksovoittoon. Toinen jakso Jyskeelle juoksuin 3-0.

Supervuoroparissa kotijoukkue jätettiin tylysti ilman juoksuja ja omalla sisävuorollaan Jyske teki heti kärjestä ajon. Vielä ensimmäinen kotiutus ei onnistunut, mutta toisella kotiutusyrityksellä Jyske teki tarvittavan voittojuoksun. Supervuoropari näin Jyskeelle juoksuin 1-0 ja kaksi tärkeää sarjapistettä matkasi Laitilaan. Jyskeestä ykköspalkinnon sai Siiri Riitamaa ja kakkospalkinnon Pinja Rouhiainen.

Maanantaina vastaan asettui kotikentälle Hyvinkään Tahko, jolle Jyske oli kärsinyt kauden tämän hetken ainoan tappionsa. Jyskeen tytöt olivat päättäneet, että nyt maksetaan kalavelat takaisin ja ottelu olikin koko ajan Jyskeen näytöstä. Ensimmäinen jakso päättyi puhtaasti 11-0 ja toinen jaksokin kotijoukkueelle selvin juoksuin 7-2. Kotijoukkueen ykköspalkinnon pokkasi Odessa Rinteelä ja kakkospalkinnon sai Siiri Riitamaa.

Hyvinkäältä saamat kolme sarjapistettä varmisti Jyskeelle paikan kolmen parhaan joukossa. Lohkovoitosta Jyske taistelee vielä naapuriseura Feran kanssa tosissaan. Lohkovoittaja pääsee suoraan nuorten superpesiksen puolivälieriin, kun taas lohkon kakkonen ja kolmonen pelaavat Lohko B:n kakkosta tai kolmosta vastaan paikasta puolivälieriin. Tällä saavutuksella Jyske sivuaa jo seurahistoriaa, koska kerran aikaisemmin vuonna 2010 Jyskeen tytöt ovat saavuttaneet ylemmän jatkosarjapaikan. Runkosarjassa Jyskeellä on edessä vielä neljä ottelua. Näillä näkymin runkosarjan voitto tullee ratkeamaan viimeisen kierroksen ottelussa Fera-Jyske.

Sarjataulukko 12.7.

Naisten ykköspesis jatkuu Laitilassa lauantaina 16.7 klo 17, jolloin vastustajaksi saapuu Pattijoen Urheilijat. Ottelu on samalla Alueleirin talkoolaisten kiitostapahtuma, joten Laserkeskus Areenalle odotetaankin kauden ennätysyleisöä. Tyttöjen superpesiksen seuraava kotiottelu on vasta 2.8.