Jyskeen B-tytöt viikonloppuna mukana Porin Halli-SM-lopputurnauksessa

21.3.2022

B-tytöt tekivät seurahistoriaa raivatessaan alkulohkosta tiensä Halli-SM-lopputurnaukseen. Kuuden joukkueen lopputurnauksessa samassa alkulohkossa pelaavat naapuri Rauman Fera sekä Lapuan Virkiä. Toisessa lohkossa paremmuuksista mittelevät järjestävä seura Porin Pesäkarhut, Oulun Lippo ja Jyväskylän Kirittäret.

Jyskeen kapteeni Odessa Rinteelä odottaa jo innolla tulevaa lopputurnausta. ”Laitoimme syksyllä joukkueen kanssa tavoitteeksi lopputurnaukseen pääsyn ja sinne tosiaan pääsimme”, toteaa Rinteelä iloisesti viimeistelyharjoitusten lomassa. ”Nyt on tarkoitus lähteä nauttimaan peleistä ja kiusaamaan isompia seuroja”, jatkaa Odessa.

Turnauksessa kokeillaan täysin uutta hallin pelitapaa lauantain otteluissa, joissa ratkaistaan joukkueiden eteneminen sunnuntain mitali- ja sijoitusotteluihin.

Lauantaina pelataan kahdessa kolmen joukkueen ryhmässä, kaksi vuoroparia kerrallaan. Aloittavista joukkueista toinen jää kahden vuoroparin jälkeen tauolle pitäen kuitenkin lämpöä yllä ja kolmas joukkue siirtyy kentälle. Pelaamista jatketaan ”lennosta”, taukoa pitämättä.

Jokaisen kahden vuoroparin kokonaisuuden voittamisesta saa yhden pisteen. Kolmen joukkueen ryhmissä kaikki kohtaavat toisensa kahdesti vuoropariotteluissa sekä lisäksi kertaalleen kotiutuskilpailussa.

”Varsin mielenkiintoinen pelitapaformaatti lauantaille”, kommentoi pelinjohtaja Sami Mäki. ”Pelin luonne muuttuu normaalista aika paljon ja pitää tarkemmin vielä miettiä peluutusta ja itse kokoonpanoja”, Mäki analysoi. Sunnuntaina hallikauden viimeiset pelit eli sijoitusottelut pelataan normaaleina 4 vuoroparin mittaisina jaksopeleinä. ”Siihen on sitten hyvä lopettaa hallikausi ainakin pelien osalta”, Mäki jatkaa.

Jyskeen lohko aloittaa pelinsä lauantaina jo klo 11:00 ja Jyskeen joukkue toivookin runsaslukuista faniryhmäänsä mukaan Poriin Karhuhalliin seuraamaan mm. lauantain mielenkiintoista pelitapaa sekä kannustamaan Jyske voittoon!

Pesäpalloliiton sivuilla lisätietoa lopputurnauksesta ja tulospalvelusta voi myös seurata Jyskeen tyttöjen edesottamuksia