LAITILAN JYSKE HIENOSTI MUKANA VALINNOISSA - VARSINAIS-SUOMEN PESIS PALKITSI KAUDEN PARHAITAAN

26.11.2020

Vuoden nuorisotyttötuomari Amanda Julkunen

Vallitsevasta tilanteesta huolimatta pesäpallokausi 2020 pystyttiin viemään hienosti läpi ja marraskuussa oli kauden parhaiden valitsemisen aika. Laitilan Jyskeen edustajat olivat toiminnallaan esiintyneet palkitsemisen arvoisesti. Menneellä kaudella useita otteluita naisten superpesiksessäkin pesätuomarina toiminut 14-vuotias Amanda Julkunen valittiin vuoden tyttönuorisotuomariksi.

Juniorivalmentajien toiminta on äärimmäisen arvokasta lasten ja nuorten harrastustoiminnassa. On hienoa, että alueellisesti on huomattu Laitilan Jyskeen laadukas juniorivalmentaminen ja vuoden juniorivetäjä -tittelillä palkittiinkin jo useita vuosia toiminnassa menestyksekkäästi mukana ollut Niina Suojanen.

Mikään seura ei pyörisi ilman toiminnassa mukana olevia vapaaehtoisia seura-aktiiveja. Tällaisen kategorian mukana oleminen palkittavien joukossa osoittaa, että pesäpallossa arvostetaan näitä ”rakkaudesta lajiin” -ihmisiä korkealle ja niin kuuluukin. Vuoden seura-aktiivi Anu Toivonen on ollut vuosia mukana Jyskeen pesäpallotoiminnassa ja kannatustuotteiden lisäksi vastaa seuran kioskitoiminnasta.

Ilona Hakoniemen kauden peliesityksiä arvostettiin parhaimmiksi Satakunnan alueella

Hyvät peliesitykset ja ahkerointi useammassa joukkueessa arvostettiin Satakunnan vuoden tyttönuorisopelaajan tittelillä. Laitilan Jyskeen naisten nuori lukkari Ilona Hakoniemi pelasi kauden aikana loistavasti myös Rauman Ferassa, pelaten niin B-tyttöjen superpesistä kuin muutamia otteluja naisten superpesistäkin. Menneen kauden hyvät otteet palkittiin myös uudella sopimuksella ja Ilona pääseekin näyttämään taitojaan ja kehittymistään pelaajana seuraavat kaksi vuotta Feran lautasen äärellä.

Laitilan Jyskeen työtä lasten ja nuorten kasvun tukijana arvostettiin valtakunnallisesti

Suomen pesäpalloliitto palkitsi kauden parhaitaan lokakuussa. Vuoden pelaajien, -pelinjohtajien ja -tuomareiden yms. lisäksi palkitsemiskategoriassa oli vuoden nuorten kasvun tukija. Tänä vuonna liitto päätyi palkitsemaan Laitilan Jyskeen juniorivalmennuspäällikkö Ville Niemen, joka on työssään vuodesta 2017 lähtien pitänyt harrastajamäärien kasvun lisäksi tärkeimpänä lasten ja nuorten laadukkaan ja monipuolisen harrastamisen ja treenaamisen mahdollistamisen Laitilassa ja sen lähialueilla.