Alueleirikirje 29.4.2018

29.4.2018

Tervehdys alueleiriltä!

Kevät etenee ja lämpötilat kohoavat pikkuhiljaa, kohti pesiskesää siis mennään. Aluesarjat alkavat jo hyvinkin pian ja silloin nuoret pesäpalloilijat pääsevät tositoimiin kauden 2018 osalta. Laitilan Alueleirille on ilmoittautunut 78 joukkuetta. G-junioreiden alueleiri pelataan turnauspäivänä lauantaina 9.6. Lauantaina leirillä on siis vielä enemmän joukkueita ja otteluita. Joukkuemäärä on hiukan suurempi, mitä se oli vuonna 2015, jolloin Laitilassa on alueleiri viimeksi järjestetty.

Leirisivuihin voi käydä tutustumassa http://laitilanjyske.sporttisaitti.com/pesapallo/alueleiri-2018/

Sieltä löytyy tärkeää ja hyödyllistä tietoa tulevasta leiristä ja lisää tietoa päivitetään koko ajan.

Ilmoittautumisenne on vahvistunut virallisesti voimaan ennakkomaksun maksettuanne (ennakkomaksu on 3 leiripassia). Kaikki loput passimaksut samoin kuin joukkueen pelaajien tiedot ja joukkueen velvoitteet (koulutus, pelisäännöt) pitää olla hoidettuna 18.5.2018 mennessä!

Keittiöpäälliköltä saimme sellaisen viestin, että ruoka-aineallergiat ja erityisruokavaliot tulisi toimittaa leiriorganisaatiolle viimeistään 4.5.2018 mennessä! Listan allergioista tms. voi toimittaa pesistulospalvelun kautta tai sähköpostilla ville77niemi@gmail.com osoitteeseen. Leirin ruokailuihin liittyen vielä sellainen tieto, että suuri joukkuemäärä tarkoittanee myös sitä, ettei vanhemmille riitä ruokalippuja myytäväksi.

Suuren D-poikajoukkuemäärän vuoksi olemme joutuneet viemään heidän leiriotteluitaan myös lähikuntiin, joista meillä on käytössä kenttiä, jotka täyttävät naisten kentälle asetetut mittavaatimukset. Kenttiä on Laitilan lisäksi Kalannissa, Uudessakaupungissa ja Mynämäellä. Kilpailupäällikkömme tekevät kovasti töitä, jotta jokaiselle joukkueelle tulee onnistuneet otteluohjelmat, joissa siirtymisiin ja ruokailuihin yms. jää riittävästi aikaa. Leirin käytössä on kaiken kaikkiaan 18 kenttää. Turnauksen kenttälistaa pääset katsomaan seuraavasta linkistä: https://laitilanjyske.sporttisaitti.com/pesapallo/alueleiri-2018/kentat/

Alueleirillä yli-ikäisyysasiat tulee hakea Sami Ritolalta tai Mika Mikolalta mahdollisimman pian. Yli-ikäisyysasioissa toimitaan seuraavien kohtien mukaisesti:

• PPL eteläisen alueen voimassa olevalla
    yli-ikäisyysluvalla (aluesarjat) on oikeus myös yli-ikäisyyteen
    alueleirillä
  • muilta alueilta tulevien
    joukkueiden oman alueen myönnetyt yli-ikäisyysluvat hyväksytään myös Laitilan alueleirillä (kilpailupäälliköille toimitettava todistus hyväksynnästä)

Anomukset vapaamuotoisesti, mutta niistä on käytävä selville:

- kenelle lupaa haetaan ja syntymäaika
    - mihin lupaa haetaan (joukkue)
    - perustelut yli-ikäisyydelle (turvallisuusaspekti, taitotaso, historia)

sami.ritola@etelanpesis.fi tai mika.mikola@pesis.fi

Vaikka joukkueita on paljon, tuomareita ei vielä ole. Leirille otetaan max 60 nuorisotuomaria ilmoittautumisjärjestyksessä. Tuomareiden ilmoittautuminen on alkanut ja päättyy 18.5. Seuroilla on tuomarivelvoite seuraavasti:

• Jos seuralta osallistuu leirille yksi tai kaksi joukkuetta, tulee seuran tuoda leirille yksi tuomari.
  • Jos seuralta osallistuu leirille kolme tai neljä joukkuetta, tulee seuran tuoda leirille kaksi tuomaria.
  • Jos seuralta osallistuu leirille viisi tai useampia joukkueita, tulee seuran tuoda leirille kolme tuomaria.

Tsemppiä kaikille alkavaan pesäpallokauteen!

Jos teille tulee jotain kysyttävää, voitte olla yhteydessä leiriorganisaatioon.

Leirin johtaja                               Ville Niemi                                    044 241 2148

Viestintävastaava                       Sami Mäki                                    044 022 3201

Tuomarivastaava                        Tomi Mustonen                            044 363 9031

Kilpailupäällikkö                          Sami Ritola                                  045 128 7414