Pesäpallojaostolla edessä kiireinen kesä - Henrik Halme vahvistamaan naisten suomisarjajoukkueen valmennusta

2.4.2018

Pitkät perinteet omaava laitilalainen pesäpallo elää tällä hetkellä voimakasta nousukautta.

Jyskeen pesäpallojaosto onkin syystä tyytyväinen tämän hetken tilanteeseen. Joukkuemäärät ovat viidettä vuotta kasvussa. Lisäksi saimme pesäpalloliitolta kolmen vuoden tauon jälkeen oikeuden järjestää yli 80 joukkueen alueleiri kesäkuun alussa Laitilassa. ”Kevät ja kesä tulevat olemaan siis vilkkaita niin Laserkeskus-areenalla kuin Valkojärven hiekkakentillä”, taustoittaa tilannetta jaoston puheenjohtaja Sami Mäki.

Tyttöpuolen pitkänajan nousujohteinen työ kantaa hedelmää. Tästä osoituksena on se, että tulevalla kaudella saamme jalkeille kaksi joukkuetta naisten sarjoihin (suomisarja ja maakuntasarja). Omien kasvattien ja junioreiden lisäksi myös naapuriseuroista on tullut pelaajia, joka osoittanee, että jotain asioita olemme varmasti tehneet oikein.

Myös aikuisvalmennukseen saimme kaivattuja lisävoimia Rauman suunnalta, kun Loimaan Palloilijoiden kasvatti ja mm. ykkössarjaa Jokioisilla pelannut Henrik Halme liittyy naisten ykkösporukan valmennustiimiin. ”Tunnen ”Hessun” jo junnuajoilta ja tiedän, että hän tuo kaivattua näkemystä erityisesti etenemiseen ja vaihtotilannepelaamiseen”, kommentoi Mäki.

Juniorivalmennuspäällikkö Ville Niemi on aloittanut juuri toisen vuotensa. Uusina juttuina Villen koordinoimana olemme ottaneet käyttöön koko seuran testi- ja taitopäivät sekä 3-5 vuotiaille suunnatun naperopesiksen. Myös juoksu- ja lukkarikoulu ovat uusia toimintoja, joita jo talven aikana jaosto on pyörittänyt. Lisäksi koulujen kanssa Ville Niemi on tehnyt kerhotoiminnan osalta yhteistyötä.

Toukokuussa pyrähtävät käyntiin sarjatoiminnot ja kesäkuussa perinteinen pesiskoulu sekä 8.-10.6 edessä on Laitilan Alueleiri. Alueleiriä varten tarvitsemme myös n. 200 ihmisen talkoolaispanoksen, joten ota rohkeasti yhteyttä leirijohtajaan Ville Niemeen, mikäli kiinnostut kantamaan oman kortesi kekoon.

Näiden kaikkien edellä mainittujen tapahtumien lisäksi keväällä on tarkoitus aloittaa harrastepesistoiminta, joka on suunnattu erityisesti aikuisille.

Tästä ja kaikesta muustakin Jyskeen pesikseen liittyvästä asiasta saa lisätietoa Laitilan Jyskeen kotisivuilta, Facebookista (Laitilan Jyske Pesäpallo), jaoston puheenjohtajalta Sami Mäeltä (0440 223 201) tai juniorivalmennuspäällikkö Ville Niemeltä (044 241 21 48).

Eikä tässä vielä kaikki, sillä Jyskeen pesäpallon kannatuskortit ovat tulleet painosta. Kannatuskortti kustantaa 30 euroa ja sillä saa vapaan pääsyn naisten suomisarjan peleihin. Kysy lisää jaoston jäseniltä tai käy ostamassa omasi Laitilan Jump Sportista.