Jyskeen pesäpallokausi päätettiin SuperParkissa

4.10.2017

KIITOS KAUDESTA 2017!!!

Perjantaina 29.9 Laitilasta hieman ennen klo 17 starttasi kohti Turkua kolme bussillista lapsia, heidän vanhempiaan ja seuraväkeä. Matkan päämäärä oli Turun SuperPark, jossa tänä vuonna vietettiin Laitilan Jyskeen pesäpalloväen päättäjäisiä.

Tapahtuma aloitettiin palkitsemistilaisuudella Caribian auditoriossa. Puheenjohtaja Sami Mäki kertoi puheessaan menneen kauden olleen kokonaisvaltaisesti hyvä. Lisenssien määrä seurassa on selvässä nousussa, eli harrastajia on tullut lajin pariin lisää. Uusia joukkueita oli pelitoiminnassa kesällä ja ensi kaudeksi on tarkoitus saada jalkeille jälleen uusi joukkue ellei useampikin. Joukkueiden menestys sarjoissa ja leiripeleissä oli hienoa. Eri toimijoiden, kuten valmentajien ja muun seuraväen tekemisen meininki on niin hyvää, että Laitilan Jyske on lupautunut vetämään ensi kesänä alueleirin, johon on tulossa arviolta n. 70 joukkuetta. Ensi kesäksi pyrimme saamaan seurassa jalkeille taas miespesäpalloilun, jonka lisäksi lapsille ja aikuisille tullaan tarjoamaan lisää harrastusmahdollisuuksia harrastepesiksen muodossa.

Puheenjohtajan alustuksen jälkeen seurassa ensimmäisen kesänsä juniorivalmennuspäällikkönä toiminut Ville Niemi kertoi menneestä kesästä, uusista toimista harrastajien kanssa ja pääsipä hänkin kiittämään kaikkia mukana olleita menneestä kesästä. Tämän jälkeen päästiin itse asiaan eli palkitsemiseen. Seurassa on tapana palkita muistomitaleilla pienimmät juniorit E-ikäisiin asti. Lisäksi jokaisesta joukkueesta palkittiin "vuoden kehittyjä" ja "vuoden tsemppari" -pelaajat.

Seuran palkitut pelaajat:

Vuoden tsemppari   SAANA SALOMA

Naispelaaja

KAROLIINA LEHTONEN

Seuran tapana on palkita myös kauden aikana ansioitunut tuomari. Tänä vuonna tehtiin päätös palkita kaksi juniorituomaria, jotka kauden aikana osoittivat oppimishalua ja loistavaa asennetta tuomaritehtävissä. Useiden sarjapelien lisäksi he olivat myös Turun Suurleirillä, jossa he tuomitsivat itseään vanhempien junioreiden pelejä.

Vuoden tuomarit     NELLI KILPI ja AMANDA JULKUNEN

Päättäjäisissä on vuosien mittaan palkittu myös ihmisiä, jotka toimillaan ovat olleet tukemassa Laitilan Jyskeen arvomaailman mukaista toimintaa tai jotka omilla toimillaan ovat olleet edesauttamassa seuraa toteuttamaan tämän arvomaailman mukaista toimintaa. Tänä vuonna seura halusi palkita ihmisen, isoisän, joka äärimmäisen aktiivisesti mahdollistaa lapsenlapsiensa harrastamisen ja on aina valmis auttamaan iloisella asenteella myös talkoolaisena, tuomaritehtävissä jne.

Vuoden kunniamaininta     BORIS SINILAAKSO

Tilaisuuden viimeisenä palkintona jaettiin iso pysti, joka ojennetaan vuoden joukkueelle. Vuoden joukkueeksi nousi tänä vuonna juniorijoukkue, jonka toiminta oli erittäin aktiivista, he osallistuivat kauden aikana kahteen eri sarjaan (Varsinais-Suomen aluesarja ja Länsi-Suomen sarja) ja kahteen kesän aikana järjestettyyn pesisleiriin (Alueleiriin Seinäjoella ja valtakunnalliseen leiriin Sotkamossa). Kauden aikana pelejä kertyi kaikkiaan 47 kpl. Joukkueen pelaaminen on mennyt isoin askelin eteenpäin ja yhteishenki joukkueessa on loistava.

Vuoden joukkue     E-TYTÖT

Palkitsemisien jälkeen päästiin sitten SuperParkin puolelle, jossa varsinkin lapset ja nuorimmat kävivät aktiivisesti läpi puiston eri toimintapisteitä. Erityisen hienoa oli nähdä myös aikuisten innostunut mukana olo. Kaiken kaikkiaan kahden ja puolen tunnin puistossa olon jälkeen koitti sitten klo 21 aika lähteä kotimatkalle. Volttikoulussa opittujen oppien lisäksi kotimatkalle lähti iloisilla ilmeillä varustettuja ihmisiä.