Jyskeen tytöt aloittaneet loistavasti valtakunnallisen suurleirin

17.7.2017

Valtakunnallista alle 15-vuotiaiden pesäpallon suurleiriä pelataan parhaillaan Turussa.

Joukkueita pisin valtakuntaa on kaiken kaikkiaan yhteensä 105. Jyskeellä on tyttöjen kilpasarjan lisäksi mukana joukkueet tyttöjen ja poikien pelisarjassa. Tyttöjen pelisarjan joukkueessa on mukana myös yhteistyöseuran Mynämäen Vesan pelaajia.

Laitilan Jyskeen D-tytöt aloittivat Suurleirin niukalla voitolla. Voitto oli henkisesti ns. iso voitto, vaikka se tulikin pienimmällä mahdollisella erolla. Hämeenkyrön Räpsä kaatui todellisessa trillerissä viimeisen tasoittavalla 9-8.

Tämän jälkeenkin tyttöjen kilpasarjan pelit ovat kulkeneet voittoisasti ja lohkon ykkössija varmistui jo maanantai-illan kierroksella. Hämeenkyrön lisäksi Jyske on voittanut Kankaanpään, Ylihärmän ja Muhoksen. Jatkopaikka valtakunnan kahdeksan parhaan joukossa on jo varmistunut.

Myös pelisarjan joukkue on edennyt voitokkaasti ja hamuaa lohkon kahden parhaan joukkoon pelaamaan mitalisijoista. Jyskeen kovan pelivireen ovat saaneet kokea niin Espoo, Sillinjärvi ja Janakkala. Tyttöjen joukkueita on leirillä yhteensä 52.

Tyttöjen lisäksi Jyskeellä on joukkue D-poikien pelisarjassa. Poikien joukkue on kasattu vasta tänä vuonna ja pojat ovatkin hakemassa arvokasta leirikokemusta ilman suurempia tulostavoitteita. Pelit ovat menneen hyvin, vaikka ensimmäinen voitti vielä antaa odottaa.

Jyskeen pesäpallon juniorivalmennuspäällikkö Ville Niemi on seurannut tyytyväisenä joukkueiden edesottamuksia. ”Jyskeessä tehdään tällä hetkellä erittäin laadukasta juniorityötä ja tämä näkyy aivan valtakunnallisella huipulla asti”, toteaa Niemi. ”Tästä on mukava rakentaa tulevaisuutta”, jatkaa Niemi.

Kaikki tulokset: