Pesiskoulua Laitilassa, Kalannissa ja Ukissa

15.5.2017

Laitilan Jyskeen pesäpallojaosto järjestää alakouluikäisille lapsille liikunnallista toimintaa kesäkuun alusta aina koulun alkuun asti. Pesiskoulu starttaa 5. kesäkuuta. Laitilassa harjoituskerrat ovat maanantaisin ja keskiviikkoisin ja Uudessakaupungissa, sekä Kalannissa perjantaisin. Laitilassa ja Uudessakaupungissa 6-8 -vuotiaat tytöt ja pojat pelaavat ja harjoittelevat pesäpalloa ja muita liikunnallisia perustaitoja klo 10-11 ja 9-12 -vuotiaat tytöt ja pojat klo 11-12. Kalannissa 6-8 -vuotiaat kokoontuvat klo 13-14 ja 9-12 -vuotiaat klo 14-15.

Pesiskoulua pidetään Laitilassa Laserkeskus Areenalla. Lisäksi toinen viikon harjoituskerroista pyritään viemään lapsia lähemmäksi kyläkentille, edellyttäen että näihin ilmoittautuu tarpeeksi paljon lapsia. Uudessakaupungissa pesiskoulu pidetään Pohitullin kentällä ja Kalannissa Männäisten kentällä. Ohjaajana pesiskoulussa on seuran juniorivalmennuspäällikkö Ville Niemi. Ohjaaja-, valmennus- ja pelaajakokemusta pesäpallon parista Niemeltä löytyy 34- vuoden ajalta. Apuohjaajina pesiskoulussa toimii seuran tyttöjunioreita.

Liikunnallisessa pesiskoulussa oppiminen perustuu pienemmillä leikinomaiseen, lapsen kehitystasosta lähtevään toimintaan. Isommilla pesiskoululaisilla oppiminen perustuu lajin monipuolisiin perustaitoihin, kisailuun ja pelailuun. Pienpesis on uusi hauska tapa harjoitella ja pelata pesäpalloa. Pesiskoulun keskeisenä tehtävänä on antaa lapsille suotuisia innostumisen ja onnistumisen tunteita mukavassa porukassa. Pesiskoulusta ja siihen ilmoittautumisesta saat lisätietoa seuran sivuilta www.laitilanjyske.sporttisaitti.com/pesäpallo.

KAIKILLE AVOIMET PESISKOULUAVAJAISET LASERKESKUS AREENALLA

Lapsille ja heidän vanhemmilleen tarkoitettu pesiskoulun avajaistapahtuma on maanantaina 29.5. klo 18.00 Laitilan pesäpallokentällä. Avajaisissa on naisten Superpesiksen pelaajaa Karoliina Koskea haastamassa leikkimielisessä kisassa jääkiekkoilija Aleksi Saarela ja maajoukkuetason aituri Joni Vainio-Kaila. Tapahtumassa on mukana pesiskouluohjaajien lisäksi seuran valmennusporukkaa, jotka mielellään vastailevat kysymyksiin pesäpallon harrastamisesta ja pelaamisesta. Tapahtumassa on makkara- ja mehutarjoilu. Tule mukaan!