Jyskeelle Pesäpalloliiton tuki juniorivalmennuspäällikön palkkaamiseksi

20.1.2017

Pesäpalloliitto on myöntänyt yhteensä 150 000 euron tuen junioripäälliköiden palkkaukseen jäsenseuroissaan. 13 seuraa saa tukea 10 000 euroa ja neljä seuraa 5000 euroa. Päätavoite on seurojen harrastajamäärien kasvattaminen, minkä toteutumiseen pyritään erityisesti toiminnan laadun, juniorivalmennuksen suunnitelmallisuuden ja nykyaikaisen johtamisen keinoin.

Junioripäälliköt toimivat säännöllisesti yhteistyössä Pesäpalloliiton Urheiluyksikön päällikön Mikko Huotarin sekä alueellisten seurakehittäjien kanssa. Tuen kohdistumista oikein ja vaikuttavuutta arvioidaan yhteisesti rakennettujen mittarien avulla.

– Nyt on työn aika, jotta junioripäällikkötuki saadaan pysyväksi osaksi pesäpallon toimintakulttuuria. Tässä tehtävässä keskeinen rooli on paitsi tuen saaneilla seuroilla, myös meillä Pesäpalloliiton väellä. Tehdään yhdessä ja arvioidaan avoimesti, Huotari alleviivaa.

Pesäpalloliiton myöntämää tukea sai kaikkiaan 17 seuraa. Tukea hakeneista seuroista 11 jäi sitä ilman. Tukipäätökset arvioitiin neljää eri kriteeriä käyttäen: Tavoitteiden selkeys, toimenpiteiden realistisuus, talousarvion realistisuus sekä yhdessä tekeminen, johtaminen ja lähialueen seurayhteistyö.

Laitilan Jyske avaa haun ensi viikolla.

Lisätiedot: Sami Mäki (0440 22 32 01)