Jyskeen tyttökvartetti aluemestariksi seuraennätysajalla

2.8.2020

Jyskeen tytöt näyttivät mallia miten viestit juostaan voittamalla N17 4x100 metriä Tampereella sunnuntaina kisailluissa aluemestaruusviesteissä. Nelikko Jenina Luotonen, Carolina Crönroos, Lotta Metsärinta ja Verna Vuorela kiidätti kapulaa ylivoimaiseen voittoon uudella naisten seuraennätysajalla 49,73.

Teksti: Ilkka Simola

Seitsemän joukkueen kisassa viestien mahtiseura Tampereen Pyrintö otti hopeaa ajalla 50,69 ja  Hämeenlinnan Tarmo tiukassa tuntumassa pronssia.

Aika 49,73 on jopa kaksi sekuntia aiempaa Jyskeen 90-luvun alusta löytyvää ykkösaikaa parempi. Tyttöjoukkueen oma kehitys on ollut huimaa joukkueen voittaessa vuosi sitten samalla kokoonpanolla Laitilassa pidetyissä Koululiikuntaliiton mestaruuskisoissa yläkoulujen sarjan mestaruuden ajalla 52,08.

Onnistunut kisa luo mukavat asetelmat syyskuun toisena viikonloppuna Kotkassa pidettäviä SM-viestejä ajatellen. Viime vuosina on tuolla ajalla juostu selkeästi finaalissa ja kun joukkueen valmentaja Rami Hyytiän mukaan pariin vaihtoon jäi vielä viilattavaa on mahdollisuuksia nappisuorituksella korkeaankin sijoitukseen.

Koko porukka mahtuu vielä ensi vuonna samaan sarjaan, joten tavoitteet voi asettaa ensi vuoden Oulussa juostaviinkin SM-viesteihin.